Home Home STK Goražde Najmlađi članovi STK Goražde

Najmlađi članovi STK Goražde sa trenerom

Podmladak


U foto galeriji "Trening"  -  slike sa treninga u aprilu 2010 godine...



RAD  SA  MLADIMA  - KADA  POČETI

  

Mala djeca kada pokušaju igrati stolni tenis susretnu se sa prvom nepremostivom preprekom – visinom stolnoteniskog stola.  Zato se s razlogom pitamo kada treba započeti sa treningom djece ?

 

Razvoj stolnoteniskih igrača se s razlogom dijeli na 4 starosna razdoblja ;

 

1. – Razdoblje privikavanja  ( 7 do 8 godina starosti ) – uvodno privikavanje na  

         stolnoteniske  rekvizite i razvoj osnovnih motoričkih sposobnosti djeteta

 

      U ovom razdoblju naglasak se daje na privikavanje djece na specifične elemente stolnoteniske

      igre, odnosno na privikavanje na lopticu i reket. Stol je u tom razdoblju zapostavljen.

      Može se eventualno upotrebljavati prikladne ( niske i male ) stolove ako ih imamo.

      Zato treneri u tom razvojnom razdoblju najviše vremena poklanjaju ovladavanju elemenata

      igre – rad s lopticom bez stola ( pimplanje na reketu ) i sa raznim elementarnim i štafetnim

      igrama ( naizmjenično kružno prebacivanje loptice preko mrežice ) koje će djeci prije svega

      razvijati koordinaciju pokreta.

   

 

2. – Razdoblje učenja ( 8 do 12 godina starosti ) – razdoblje razvoja osnovne motorike

 

Kod ove starosne skupine koristimo osnovna znanja koja su djeca stekla kroz prvu fazu, te ih uključujemo u učinkovit proces učenja stolnoteniske igre.

Biološki razvoj djece je u toj fazi bitno napredovao, prije svega njihova visina je sada primjerena za početak rada na stolu, što je osnovni cilj u ovoj fazi. U ovom razdoblju su djeca najspremnija za primanje novih informacija i vještina, iz razloga što se njihova motorika  

najbrže razvija. Dijete u ovom razdoblju obuke najviše dobiva na kondiciji i tehnici, dijelom i na taktici, i tako stječe potreban nivo znanja za prve utakmice. Dijete stječe prva iskustva.

U ovom razdoblju djeca trebaju ovladati pravilnom tehnikom stolnoteniske igre, prije svega forehend drajf i kontra, bekhend, blok, pimpl, forehend i bekhend spin.

 

 

3. – Razdoblje takmičarskog razvoja ( 12 do 16 godina starosti ) i razvoja specijalnih

motoričkih sposobnosti 

 

Razdoblje učenja osnovnih vještina je završeno. Mladi igrač je stekao znanja koja će u ovoj fazi razvoja nadograđivati i usavršavati. Zato u ovom razdoblju od igrača ne smijemo previše očekivati i previše prigovarati. Treba imati u vidu da je ovo razdoblje života djeteta u kojem je dosta pogođeno psihičkim i fizičkim promjenama i posljedicama puberteta.

 

Zbog toga treneri moraju imati osjećajan pedagoški pristup i znanje iz područja sportske psihologije.

 

Tako npr. treba posvetiti pažnju brzom rastu nogu, tijela, ruku, s čime je direktno vezan položaj i kut držanja ruke pri udarcima, što im onemogućava ekonomične – korisne udarce.

 

Pažljiv i kontroliran trening u tom razdoblju mora biti i manje intenzivan.

Djeca u ovom razdoblju imaju i psihičke poteškoće ( oscilacije ) uzrokovane pubertetom. U ovom razdoblju su djeca psihički labilna i osciliraju u rezultatima. Teško se motiviraju, na treninzima se ponašaju nepredvidljivo, ponekad neozbiljno i teško podnose poraze.

 

Zato treneri u ovom razdoblju moraju imati dosta strpljenja i psihološkog znanja kako bi djecu doveli do stabilnog stanja u narednoj fazi razvoja.

 

Tako se na treningu može npr. vježbati stresne takmičarske situacije, kao npr. igra s malom početnom prednosti ili sa zaostatkom bodova, što mlade igraće privikava na psihičko stanje

( opterećenje ) koje je potrebno da može koncentrirano odigrati partiju, čak i bez prisutnosti trenera.

U ovom kritičnom razdoblju razvoja ima puno djece koja prestaju sa aktivnim treniranjem.   

 

 

4. – Razdoblje postizanja vrhunskih rezultata ( iznad 16 godina ) – održavanje i razvoj motoričkih i tehničkih potencijala       

 

Ova faza predstavlja razdoblje daljnjeg razvoja igrača, u kojem su nakon biološkog razvoja igrača uklonjene sve prepreke iz prethodnih razdoblja.

 

U ovoj fazi se treba dobiti stabilnost igre i prepoznatljiv stil igrača. Iz ove faze trebalo bi istovremeno prijeći u narednu fazu uključivanja igrača u prvu ekipu. Zbog toga je ova faza označena s velikom pedagoškom odgovornosti, prije svega talentiranih mladih igrača, što može izazvati kod njih i određeni stres. 

 

Na žalost, često su interesi kluba za rezultatskim uspjehom prepreka uključivanja mladih u prvu ekipu i njihovog daljnjeg razvoja. Prevelika odgovornost mladog igrača ga ograničava u uspjesima za prvu ekipu, a njihovo neuključivanje izaziva često nezadovoljstvo i prekid igranja.

Zato mladom igraču treba pružiti šansu u pravom trenutku, da je iskoristi neovisno o klupskom interesu i taktičkim postavama ekipe za ostvarivanje željenog rezultata i pobjede.

 

 Preuzeto sa http://stk-brod.hr/Treniranje/treniranje.html

 

 

Comments (0)
Ažurirano Četvrtak, 13 Svibanj 2010 10:50
 
Copyright © 2021 Stonoteniski klub Gorazde. Sva prava pridržana.
Joomla! je Free Software objavljen pod GNU/GPL Licencom..
 
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner